Treballs

1ª avaluació

1. Qui va ser Tristan Tzara i què és el cadàver exquisit en el seu sentit literari i gràfic. Adjuntar a l'entrada els cadàvers exquisits en brut i el finalment triat i treballat.

Paula Pla

2. Fer una il.lustració del poema dadà que vam crear a classe amb tècnica lliure.


Poema dadá

Las rosas son rojas
El tiempo desgasta hasta el propio tiempo
Una siesta lo arregla todo
El cielo es azul al igual que el color de mi sangre
Soy distinto y no habrá quién me cambie
Las amapolas se reflejan en sus ojos
El cielo es azul
¡Qué sueño que tengo!
Qué tus sueños sean más grandes que tus miedos
Te quiero tanto como hojas hay en el mundo
Despierto de nuevo y estoy allí, camino de ti
Lejos de aquí, cuarenta ladrones se han repartido el mundo
Las rosas son rojas
Lejos de aquí cuarenta ladrones se han repartido el mundo
Terminó lo bueno



Dibuix automàtic de André Masson


Dibuix automàtic de Henri Michaux

Dibuix automàtic de Lucebert



Exemple fet per Mirena Todorova:




4. Fer un frottage inspirat en l'estètica de Max Ernst.



A més del frottage existix el grattage que implica gratar sobre un impasto amb un objecte orgànic, la qual cosa s'aproxima molt al món de l'estampació. Carla Rodríguez a estampat fulles sobre impasto creant estos insectes vegetals que alegren la tardor. He completat la composició amb l'ordinador, fent una replicació del motiu.





5. Fer un ready made i fotografiar-lo. Pots utilitzar l'estil de Marcel Duchamp o fer un assembling a la manera de Joan Miró.

                                          La font. Marcel Duchamp 1917.

                                            Wilfredo Prieto. Arco, 2015.

                                                     Joan Miró. Assembling.


                                                    Joan Miró. Assembling.

6. Desacralització dadaista. Fer una burla d'una obra clàssica a la manera de Duchamp.




7. Col.lecció d'esculptures involuntàries a la manera de Brassaï 



Esculptura involuntària de Alba Amo

8. Caricatura amb baix grau d'iconicitat de Sigmund Freud, pare del psicoanalisi.





9. Exercici de variació tret del llibre del dissenyador italià Bruno  Munari: "L'art com a ofici". 


10. Fer un breu comentari del següent vídeo: una recreació d'una actuació del Cabaret Voltaire (1916, Zúrich)


Catedral d'Ypres (Bèlgica), després de la primera Guerra Mundial

Pintura de Max Ernst

Algunes manifestacions actuals són conseqüència de l'experimentació dadaísta:





11. Importància del primitivisme en l'avantguarda. Relació de l'art africà en Picasso. Fer variacions a la manera de Munari sobre màscares inventades. Baix alguns exemples inspiradors. 










12. Fer un antipoema dadà a la manera de Kurt Schwitters. 

 
13. Algunes manifestacions contemporánies com el mannequin challenge són properes al concepte de performance artística. Heus ací els dos vídeos que van fer a classe.


 
 14. Amb l'ajuda de la finestra transparent fer un exercici de dibuix cubista. 






2ª Avaluació

1. Postproducció d'un apunt cubista a la manera del cubisme sintètic:




2. Influència del primitivisme en l'avantguarda (II). Copiar detalls de pintures rupestres per a fer una obra personal i original, utilitzant el mateix mètode que el pintor avantguardista Joan Miró.



Pintura macoroesquemàtica (Pla de Petracos, Castell de Castells)


Pitura esquemàtica. (Fuencaliente, Ciudad-Real)


Dona davant del sol. Joan Miró, 1950.



3. Fer un manifest per a promocionar un moviment artístic fictici. A la manera dels manifestos avantguardistes històrics que podeu consultar ací. I fer una obra representativa del moviment.



4. Composició panteista a la manera de C.D.Friedrich. Geni romàntic. 



5. Amb l'estètica de Die Brücke fer un autorretrat i una versió de la nostra mantis-danndy  per a preparar el gravat.





6. Fer una acció a la manera de Cage en aquest "Water Walk" de 1960. El concepte ve de les esculptures sonores de Marcel Duchamp.




7. Des del manierisme i el barroc fins a l'art contemporani els artistes s'han interessat pel concepte del monstre. No és necessari que l'obra s'expresse a través d'elements estètics "bonics" per a esdevindre obra d'art. Es tracta, en aquesta activitat de fer un monstre aplicant qualsevol tècnica i format.

Arcimboldo

Josep de Ribera

Vanitas barroca. Antonio de Pereda.

Gunter Brus

3er trimestre

1. A partir de l'estudi de Bill Viola i les seues fonts visuals (Van der Weyden, Grünewald) fer una instal·lació de vídeo. Aquesta activitat consta de diferents fases.

Primera fase. Seleccionar imatges del Renaixement nòrdic per tal de fer un catàleg de personatges amb diferents emocions. Com vam comentar a classe pintors com Van der Weyden o Grünewald són referents excel·lents.


Segona fase. Descontextualització. Fer un vídeo utilitzant el recurs de la càmera lenta col·locant estos personatges en situacions contemporànies a la manera de l'artista Bill Viola.


*El projecte videogràfic pot substituir-se per projecte gràfic o fotogràfic.


2. Projecte artístic lliure amb els coneixements adquirits durant el curs.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada